Ako neprestať s písaním denníka

floating-leaf
floating-leaf

Písanie si denníku nemusí byť len plné tajomstiev ako ste to pravdepodobne robili v detstve či počas puberty. Pravidelné písané záznamy môžu pomôcť skroteniu vašich emócií a zlepšiť vaše duševné zdravie.

Vedenie denníka vám môže pomôcť:

  • spracovať úzkosť a znížiť stres
  • vyrovnať sa s depresiou
  • spätne si uvedomiť pokrok, ktorý ste spravili
  • uvedomíte si obavy a skutočné problémy

Pomocou každodenného sledovania svojich nálad a aktivít môžete rozpoznať spúšťače nepríjemných pocitov a naučiť sa spôsoby, ako ich lepšie kontrolovať. Avšak zapisovanie do denníka je len jedným z aspektov, ktoré sú súčasťou zdravého životného štýlu. Aj keď nie je možné dosiahnuť dokonalosť, je možné zakomponovať do vášho životu čo najviac aktivít,, ktoré pozitívne ovplyvňujú duševné aj fyzické zdravie.

Máte problémy so sústredenosťou? Vyskúšajte Nootrogen – výživový doplnok s obsahom extraktov bylín a húb, minerálov a aminokyselín pre ten najlepší účinok.

Ako si viesť denník

Začiatok je ľahký, no časom stratíte záujem? Kryjeme vám chrbát.

  • Nastavte si pripomienku. Večer zazvoní telefón, a vy viete, že treba pridať nový záznam.
  • Ak preferujete papierovú formu denníku, nebuďte na seba príliš prísni. Krásne vykreslené žurnály síce vyzerajú pekne na sociálnych sieťach, no pre svoje súkromné účely nemusíte byť veľký umelec.
  • S tým súvisí aj ďalšia rada. Váš denník nemusí mať žiadnu určitú štruktúru. Je to vaše súkromné ​​miesto, kde môžete diskutovať a vytvárať čokoľvek, čím chcete vyjadriť svoje pocity. Nechajte slová a myšlienky voľne plynúť. Nebojte sa pravopisných chýb alebo toho, čo by si mohli myslieť iní ľudia.

Je dobré si nastaviť pripomienku na mobile, aby ste si zvykli na pravidelné pridávanie záznamov do denníčka.

Kde písať denník?

  • Stiahnite si aplikáciu pre efektívne písanie denníka. My odporúčame bezplatnú aplikáciu DAYLIO, kde si každý večer vyberiete náladu, ako ste sa cítili počas dňa. V druhom kole vyberiete zo zoznamu aktivity, ktorým ste venovali čas. No a ak máte čas a chuť, môžete aj napísať pár viet o danom dni, či pridať fotografiu.
  • Všetky záznamy vám aplikácia sama spracováva do rôznych grafov, čo vám pomôže zhodnotiť si svoje voľnočasové aktivity a to, ako vás ovplyvňujú. No a pre väčšie súkromie záznamov je možné nastaviť prístupový kód.

V konečnom dôsledku v žurnálovaní neplatia žiadne pravidlá. Svoj denník predsa nemusíte s nikým zdieľať.

Máte písanie denníku v malíčku? Tak si pridajte do dennej rutiny aj pravidelnú meditáciu.