Smútok Vám znepríjemňuje život? Tieto 3 rady vám ukážu ako sa ho zbaviť

floating-leaf
floating-leaf

Smútok je zložitý a nepríjemný emocionálny stav, ktorý väčšina z nás zažije v nejakom okamihu svojho života. Môže sa prejaviť rôznymi spôsobmi a trvať rôzne dlho, avšak spoločným prvkom pre všetkých je, že ide o prežívanie straty, zlyhania alebo konca niečoho, čo bolo pre nás dôležité. Čo to ale smútok skutočne je a ako sa s ním vyrovnať? To sa dozviete v tomto článku.

Smútok môže mať fyzické aj psychické prejavy. Fyzicky sa môže prejaviť (obzvlášť ak je silný) pocitom únavy, zvýšenou citlivosťou na bolesť, nechutenstvom, poruchami spánku alebo dokonca aj bolesťou na hrudi. Psychicky môže smútok znamenať pocitom zármutku, straty záujmu o každodenné aktivity, neustálym premýšľaním o strate, pocitom viny alebo osamelosti.

Aké môžu byť príčiny smútku?

Príčinou smútku môže byť rôzne, najčastejšie je to však stratou blízkej osoby, rodiča, priateľa alebo aj domáceho miláčika. Okrem toho môže smútok vzniknúť aj po rozchode so svojou polovičkou, stratou práce alebo dokonca aj po zlyhaní pri skúške alebo v športe.

Smútok môže trvať rôzne dlho a vyrovnávanie sa s ním je pre každého individuálne. Niektorí ľudia sa snažia smútok potlačiť a rýchlo sa vrátiť k svojmu každodennému životu, iní sa potrebujú s týmto stavom dlhodobo vysporiadať. Pri dlhotrvajúcom smútku je dobré vyhľadať profesionálnu pomoc, ako napríklad psychoterapiu. Smútok totiž môže prerásť až do depresie.

TIP: Pri ľahších formách smútku vám môže pomôcť takzvaná Cuddle terapia, o ktorej sme písali dávnejšie.

Ak sa snažíte prekonať smútok, dôležité je nezapierať svoje emócie, ale ani neupadnúť do extrémov. Podpora blízkych, rodiny a priateľov je v takýchto situáciách veľmi dôležitá a môže pomôcť zmierniť pocit straty a osamelosti. Možno vás potešíme tým, že výsledkom smútku môže byť aj pozitívna zmena v našom živote. Môže nás to naučiť, ako sa lepšie vyrovnávať s prekážkami v živote, posilniť náš charakter a pomôcť nám oceniť a vážiť si malé dobré veci, ktoré máme v našom živote.

TIP: Otestujte sa na depresiu TU ZDARMA!

3 dobré rady, ako sa zbaviť smútku

Strata niečoho dôležitého pre nás môže byť ťažká a smútok môže pretrvávať aj dlhé obdobie. Avšak, existujú spôsoby, ako sa pomôcť zbaviť sa tohto nepríjemného emocionálneho stavu. V tomto článku sa pozrieme na tri rady, ktoré Vám môžu pomôcť prekonať smútok.

1. Hovorte o vašom smútku

Jeden z najlepších spôsobov, ako sa zbaviť smútku, je nájsť niekoho, kto vás počúva a s kým sa môžete podeliť o svoje emócie. Môže to byť rodinný príslušník, priateľ, dôverník alebo terapeut. Hovorením o svojich pocitoch dokážete získať lepšiu perspektívu a pochopenie svojho smútku. Navyše, ak máte niekoho, kto vás počúva a podporuje, cítite sa menej osamelí a izolovaní.

2. Nájdite si novú záľubu alebo aktivitu

Keď prežívame smútok, často sa zameriavame na straty, ktoré sme prežili, a zabúdame na ostatné aspekty nášho života. Nájsť si novú záľubu alebo aktivitu, ktorá nás baví, môže pomôcť zameriať sa na niečo pozitívne a priniesť do života novú radosť a energiu. Môžete sa napríklad prihlásiť na nový kurz, športovú aktivitu alebo sa zúčastniť dobrovoľníckej práce.

TIP: Otestujte sa na depresiu TU ZDARMA!

3. Udržiavajte zdravý životný štýl

Fyzické zdravie môže mať veľký vplyv na náš emocionálny stav. Ak sa cítite smutní a unavení, je ľahké sa uchýliť k nezdravým návykom ako napríklad prejedaniu sa alebo nadmernému pitiu alkoholu. Avšak, udržiavanie zdravého životného štýlu môže pomôcť zlepšiť vaše fyzické aj emočné zdravie. Snažte sa jesť zdravé potraviny, cvičiť, dostávať dosť spánku a vyhýbať sa nezdravým návykom.

Spravte niečo navyše

ak sa chcete spoľahlivo vyrovnať so smútkom, môžete urobiť ešte jeden krok naviac, ktorý môže znamenať výrazný rozdiel v konečnom výsledku. Skúste použiť NEURINU Serotogen, Je to prírodný prípravok, ktorý môže pomôcť prekonať smútok a depresívne stavy.

NEURINU Serotogen obsahuje zmes aminokyselín, minerálov a vitamínov, ktoré sú nevyhnutné pre normálnu hladinu serotonínu v centrálnej nervovej sústave. Serotonín, známy aj ako hormón šťastia, je zodpovedný za reguláciu nálady a emócií, a jeho nedostatok môže byť spojený so smútkom a depresiou.

TIP: Otestujte sa na depresiu TU ZDARMA!

Pri užívaní NEURINU Serotogenu sa preto zvyšuje hladina serotonínu v mozgu, čo môže viesť k pocitom dobrej nálady, spokojnosti a vyrovnanosti. Serotogen povzbudzuje životnú energiu a motiváciu bez toho, aby nadmerne stimuloval alebo naopak utlmoval.

Avšak je dôležité si uvedomiť, že NEURINU Serotogen nie je liek ale prírodné nutraceutiku. Jeho účinky sa preto môžu líšiť u každého jednotlivca. V konečnom dôsledku môže NEURINU Serotogen pomôcť ľuďom prekonať smútok a depresiu, ale nemal by sa používať ako náhrada zdravého životného štýlu a naplňujúceho trávenia času s blízkymi a pri pestovaní záľub ktoré máte radi.

Strata niečoho dôležitého pre nás môže byť bolestivá skúsenosť, ktorá sa nám môže zdáť ťažko prekonateľná. Avšak, existujú spôsoby, ako sa pomôcť zbaviť sa smútku a prekonať túto nepríjemnú emóciu. Hovorením o svojich pocitoch, hľadaním nových aktivít a udržiavaním zdravého životného štýlu môžeme dosiahnuť uzdravenie a nájsť cestu k pozitívnemu mysleniu.

Použité zdroje

  1. Forbes. (2019). How To Overcome Sadness And Depression Following A Major Life Change. [online] Available at: https://www.forbes.com/sites/jackkelly/2022/10/03/how-to-overcome-stress-worries-and-anxiety-to-succeed-in-your-career/?sh=3f31db8d56ce [Accessed 19 Apr. 2023].
  2. Psychology Today. (2022). Coping with Grief and Loss. [online] Available at: https://www.psychologytoday.com/us/basics/grief [Accessed 19 Apr. 2023].
  3. Healthline. (2022). 13 Science-Backed Tips for Dealing With Grief. [online] Available at: https://www.healthline.com/health-news/7-tips-for-managing-grief-over-the-holidays-during-covid-19 [Accessed 19 Apr. 2023].